Search This Blog

Salamku !

Friday, August 22, 2014

PENAPIS AIR ATAU MESIN AIR

Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu telah mengisytiharkan 22hb Mac setiap tahun sebagai Hari Air Sedunia, ini sekali lagi mengingatkan kita bahawa pencemaran sumber air di seluruh dunia semakin serius. Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) telah memberi amaran, pakar-pakar juga meramalkan bahawa perebutan sumber air di segenap pelusuk dunia akan berlaku dalam masa yang terdekat ini.
Pertubuhan Kesihatan Sedunia telah mengemukakan laporan mengenai pencemaran air sedunia, 80% penyakit wujud adalah disebabkan oleh pencemaran air; 1.2 bilion orang menghidapi pelbagai jenis penyakit, hidup dalam keadaan kesengsaraan kerana minum air yang tercemar; air yang tercemar juga menyebabkan lebih kurang 25 juta kanak-kanak mati setiap tahun.
EIonizer A'Oceanic - Air penapisan alkali elektrolisis, satu hasil penyelidikan lebih daripada 50 tahun oleh pakar bidang perubatan Jepun. Ia telah terbukti mempunyai manfaat untuk menghapuskan radikal bebas di dalam badan serta mempercepatkan proses pemulihan DNA sel badan.
Ini adalah satu hasil revolusi terbaru di dalam bidang penapisan air, setiap titik menjamin kesihatan.

Fungsi Pengionan

Dalam EIonizer A'Oceanic - Air penapisan alkali elektrolisis, terdapat dua kebuk di mana setiapnya dipasangkan dengan elektrod positif dan elektrod negatif. Air alkali berion dihasilkan melalui proses eletrolisis air yang dijana oleh kedua-dua elektrod yang bertentangan kutub ini. Kebuk berelektrod ini diperbuat daripada bahan yang berkualiti tinggi dan disalutkan dengan platinum dan titanium yang amat rintang terhadap endapan mineral.
Mereka dipisahkan dengan selapis membran khas yang mempunyai liang-liang kecil. Membran ini hanya membenarkan ion-ion mineral yang bersaiz lebih kecil melepasinya tetapi menyekat laluan molekul-molekul air yang bersaiz lebih besar.(air biasanya wujud sebagai gugusan molekul di bawah medan elektrik) Proses pengionan akan berlaku apabila air yang telah ditapis dialir masuk ke dalam kebuk berelektrod. Air alkali berion akan terbentuk dan disalur dari bahagian atas. Air ini kaya dengan unsur-unsur surih yang sesuai untuk diminum dan baik untuk kesihatan. Manakala air yang disalur dari bahagian bawah pengionan air adalah air berasid yang mengandungi mineral-mineral berasid seperti klorin, sulfur dan fosforus. Air ini pula tidak sesuai diminum tetapi boleh digunakan untuk cucian.

Fungsi ORP (Antioksida)

Fungsi antioksida EIonizer A'Oceanic adalah ditentukan oleh tahap kehadiran ion hidroksil dan nilai bacaan ORP di dalam air. Jikalau ion hidroksil yang membawa ion negatif (e-) tinggi, maka bacaan mV akan semakin rendah, ini bermakna kuasa penurunan pengoksidaan semakin kuat, fungsi menghapuskan radikal bebas semakin tinggi. EIonizer A'Oceanic mempunyai ion hidroksil atau ORP bawah -400mV, dapat menghapuskan radikal bebas dalam tubuh badan dengan berkesan, oleh itu, ia mempunyai kuasa mencegah dan merawat penyakit.
Penyelidikan mengenai Air penapisan alkali elektrolisis telah berkembang dengan pesat di dalam masyarakat Jepun. Maka Korea, Taiwan, China, Negara-Negara Eropah, Amerika Syarikat dan sebagainya juga turut menjalankan penyelidikan dan menggunakan air penapisan ini. Sudah tentu dengan EIonizer A'Oceanic, setelah beberapa tahun penyelidikkan dan pemasaran, ia telah mendapat sambutan yang amat menggalakkan dari Negara kita Malaysia, Indonesia dan Vietnam. Kini, Fasa baru EIonizer A'Oceanic yang lebih canggih telah dipasarkan. Teknologi "Kebuk Pengionan Berbentuk Bulatan" yang digunakan akan membawa hasil penggunaan yang lebih berkesan, ini pasti sesuatu yang dipercayai dan sangat dinantikan.

*KEISTIMEWAAN RAWATAN AIR E-IONIZER*

  • Dalam kotak mengandungi set lengkap untuk penggunaan
  • Teknologi ORP termaju di dunia, (-300mV ~ -400mV)
  • Kebuk elektrod yang mersa alam, mudah digunakan dan selamat
  • Kawalan pH yang sangat stabil
  • Kebuk elektrod yang besar (900cm2), tahan lama (Platinum & Titanium)
  • Disijilkan dan dipatentkan di peringkat antarabangsa
  • E-Ionizer bukan sekadar penapis air tetapi adalah mesin air mempunyai pilihan 8 pH air yang berbeza kegunaan. Auto cleaning
  • Di asingkan air berasid dan beralkali kerana dalam badan manusia memerlukan air beralkali dan luaran badan memerlukan air berasid.
  • Paparan skrin, bacaan info yang mudah dan canggih
  • Penggunaan elektrik yang sangat minimum.
  • Harga bagi satu set adalah RM4,888 (Promo Hebat!)

TEMPAHAN / BAYARAN TERMA & SYARAT

Sebarang pertanyaan & Tempahan sila hubungi saya 018-3806313. 

*KEGUNAAN RAWATAN AIR E-IONIZER*

    
AIR BERASID
 
Pencuci barangan baby pH 7
 
Kesan kecantikan & kosmetik pH5.5
 
      
Pencuci dari bakteria dan kuman pH 4 
 

 
Mengubat pH 3.5
 




  







AIR BERALKALI


 
Masakan pH 9









Air Minuman pH 9.5


Cuci sayuran & buahan pH 10
 














Membuat minuman pH 8.5

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...