Search This Blog

Salamku !

Monday, August 1, 2011

Alhamdulillah ..

Assalamualaikum..

Pelik rasanya kn ttbe cm bersopan cket entry aku kali nihh..
bukan apa.. sje nk lebih keberkatan dr Allah swt ..
dan aku gk bersyukur dgn hdup aku yg asyik hppy je akhir2 nih...
segala apa yg berlaku ad hikmah dsbliknya ..
dugaan sentiasa dtg mnduga kita..
kte prlu tabah dn redha mghadapinya ..

Dulu dan sekarang hidup aku dh bnyak berubah..
Alhmdulillah.. aku gmbira skrg di atas sgle kurniaan mu ya Allah..
lbih2 lagi kau pertemukan aku dgn satu keluarga yg sgt smpurna bgku..
mereka ku anggp sprti ibu bapaku sndiri..


3 Julai 2011 
Aku keluar ngn Mohamad Affeeyan Abu Hassan g tgok wyg kt bp mall..
lps tuhh ttbe abah dye mcg ckp soh wt blek aku kt umah mama n abah nk ngok..
fuhh.. aku ngn tk bersedia lg nk jmpe dh malu-malu,segan-segan,tkot-tkot dh..
mne tk nye .. mmg tk pernah aku g umah laki.. lg2 dye tuhh boy aku lak..
huhh.. dlm perjalanan tuhh mmg aku diam jla..
mmkirkan cmne la rupa mama abah yan..
sebab aku tk pna tngok pn lg dowg.. bley ke downg tme aku nie kn..
hmm.. cm2 lahh g aku pk..
Last2 g la jgak umah dye..setelah dpjuk rayu oleh kmnder tuh :)
da smpai umah dye tuhh.. ermm.. agk besa sgt laa umahnye kn..
cntek lak tuhh kt dlmnye.. hehe.. mnyempat mte melilau.. :)
aku dtg2 je.. mama yan layan cm aku nihh da sllu dtg umah dye..
dye pnye brcrte...tk bnti2..
aku dnga kn jla..seronok gk dnga ye brcte.. peramah gtuhh mk nye.. :)
klu abah yan lak.. bnyak tnye pasal keluarga2 aku..
aku usha-usha pngai abah yan nih jnis yg cmne..
aku tngok ye sempoi je.. aku pn senang la siket nk bcrita..
tk de la nnty klu pngainye serious, aku wt lawak aku sorang je yg gelak kn.. :)
pastu mama nye plwe ktorang mkn..
so mkn-mkn la kt umah yan.. even dh kenyang mkn kt bp ..
mamanye pnya pasal smpai tmbah dua kli..
kau tngok pngai tk tau malu btul :)
yang pling best tme nk blek tuhh.. mama yan suapkan aku makn..
pastu pluk n kiss aku.. ermm... ttbe rasa cm syg gle kt fmly dye..
serious!!! sayang sangat-sangat!!
abah yan lak pesan.. klu yan balek.. ikut je yan dtg sini..
huhh.. lg la berbunga hati aku..

23 Julai 11
aku g lagi umah yan wt kali kedua..
aku blek dr JB awal hari sbtu mse tuhh.. sbb aku ad panorama RTM hri ahad..
so dpk-pk kan.. nnty mlm sbtu aku nk mkn apa kt sini sbb kdai bukak lg..
so .. eyan mngsyorkan aku dgn persetujuan mamanya suruh tdo kt umahnye satu mlm..
erm .. aku pn iktu jla.. tdo umahnye stu mlm..
mse tuhh baru lahh aku jmpe ngn adik eyan " Nasreeq " nme nye..
permah gle.. ske kacau owg lak tuhh.. :)
happy fmly..

30 Julai 2011
Ke rumahnya lagi.. :)
aku tk blek Jb puasa pertama nihh..puasa kt umah yan..
bgus jgak aku kt umah dye..
ley tlg mama ye.. sbb mama ye sket..
btkung air mata aku.. ngok tngnnya ad msin grak2 kt dlm tngn..
ermm.. sakitnya aku tngok.. tk pena aku ngok sme tuhh..
tolong masak utk buka puasa kt umah dye..
tapi mama yan nihh aku nk tlg bnyknye tkpe la mie.. dduk je.. :)
klu kt umah aku asal mk aku masok dpo je aku kne mnyusul gk..
tlong2 jkan.. :) pstu brperang ngn mk aku kt dpo.. aku wt sala.. hehe...
tp mama yan nie tk.. ske wt kje sorg2.. cme tlg tmn ye bbual jla.. :)
adik yan nas tu pn expert gle kt dpo.. sme bnde ley wt..
yg laki aku nie lak.. adoiii.. spe tau kmnder tegas cm tuhh..
kt umah mnje gle.. haishhh.. pngai cm budak2..
syg dye infinity.. :)
pastu tme nk blek abah dye bg wit blnje kt aku..
rasa brsalah aku.. cm aku susa kn dowg lak kn..
mse tuhh.. mmg rasa cm dowg cm mk bpk aku dh..
abah yan ckp..
"nomy abah anggap cm ank angkt mama ngn abah dh ":)
tk pe t di ikatkn jd lg dkt lak..
jd anak mnntu lak :)
insyaAllah...~
tme nk hntar aku blek sini mama yan ngn bersusa pyah bekalkan aku maknan utk sahur..


Ya Allah.. hnya kau sje yg tahu dlm mnungan aku..
mmg aku syg keluarga nihh.. aku mohon pdmu ya Allah kau pnjgkan jdohku dgn Mohamad Affeeyan,
pnjgkn umo ibu bpa kami.. dgn kbrkatanmu Ya Allah kau satukan hbungan keluarga kami..agar mereka dpt bersaudara shngga ke akhir keturunan kami..

Amin..

wassalam~










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...