Search This Blog

Salamku !

Tuesday, March 15, 2011

R i s a u !

Kenapa begitu susah untuk aku mengubah diri ini agar menjadi insan berguna dimata Ilahi..?
Kenapa begitu sukar diri ini untuk menerima segala kebenaran yang diajar selama 19 tahun nihh..?
Pemalas sungguh!!!

Begitu hitamkah hatiku ni?
 Begitu menggunungkah dosaku? 
Layakkah untuk aku meminta keampunanMu Ya Allah..?
Masih adakah ruang hidayahMu bertapak di dalam hati yang hitam ini Ya Allah..?
Diri ini tetap kurasakan begitu jauh untuk aku menghampiri gerbang syurgaMu ya Allah..
tapi aku tidak sanggup dengan siksaan api nerakaMu ya Allah..

Ya Allah,hinanya diriku ini ..
 kotornya..jijiknya diriku ini ya Allah..
Ya Allah kau anugerahkan aku hidayah kpd ku Ya Allah..
Janganlah kau tinggalkan aku walau sesaat..
pimpinlah daku dalam setiap detik perbuatanku Ya Allah..
Aku tidak sanggup jika engkau mula berpaling untuk tidak memandang pada diriku ini Ya Allah..
Segala-galanya aku berserah pdMu Ya Allah..
Aku tidak dapat bayangkan hidupku tanpa pimpinanMu Ya Allah..
Akutidak sanggup menjadi sehina-hina manusia pada pandanganMu Ya Allah..

Ampunilah aku Ya Allah diatas segala perbuatanku yang sengaja mahupun tidak sengaja..
Hanya pada kau aku bergantung dan mengharap segala-galanya..
dengan apa yang aku ada sekarang..
belum cukup untuk aku menjadi penghuni syurgaMU..
kasihani aku Ya Allah..
AMPUNILAH AKU !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...